Mediji

Analiza medijskog praćenja predizborne kampanje 11.9.2016.

Pravobraniteljica je pratila medijsko izvještavanje o predizbornoj kampanji za izbor zastupnika/ca u 9. saziv Hrvatskog sabora, od trenutka službenog početka (16.08.2016.) do početka izborne šutnje (10.09.2016.). Analiza je provedena na uzorku od 2.990 fotografija, 305 videa i 1.518 članaka objavljenih na Internet portalima HRT, Dnevnik.hr (Nove TV), T-portal, jutarnji.hr, vecernji.hr, slobodnadalmacija.hr. Na Nova TV od 42 kandidata/tkinje koji/e su predstavljali program svoje stranke  bilo je svega 12 žena (29%), a na HTV-u je sudjelovalo kupno 150 kandidata/tkinja od čega 121 muškarac (81%) i 29 (19%) žena. Muškarci su prikazani na 92% svih fotografija. U 305 video priloga objavljenih uz članke govorilo je 617 osoba od čega 538 muškaraca (87%) i 79 žena (13%).

Sažetak rodne analize (pred)izborne kampanje temeljem medijskog izvještavanja - 2016.

izborilogoSukladno svojim nadležnostima i područjima praćenja propisanima Zakonom o ravnopravnosti spolova (NN 82/08, u daljem tekstu: ZRS), Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova pratila je medijsko izvještavanje o (pred)izbornoj kampanji za zastupnike/ce u 9. saziv Hrvatskog sabora, od trenutka njezinog službenog početka 16. kolovoza 2016. do početka izborne šutnje 10. rujna 2016. Temeljem prikupljenog materijala iz medija , Pravobraniteljica će provesti detaljnu rodnu analizu koju će objaviti u Izvješću o radu za 2016. godinu u sklopu poglavlja o medijima. Ovdje donosimo skraćenu analizu temeljem obrađenih podataka i uočenih trendova.

Opširnije...

ISTRAŽIVANJE o zastupljenosti muškaraca, žena i tema o ravnopravnosti spolova u središnjim informativnim emisijama - 2015.

Ciljevi istraživanja  bili su: (1) utvrditi koliko i na koji način su žene i muškarci zastupljeni u središnjim informativnim emisijama, kao najgledanijim informativnim emisijama tijekom dana, (2) koliko su u njima zastupljene teme vezane uz ravnopravnost spolova ili teme obrađene iz aspekta ravnopravnosti spolova , (3) postoje li razlike između nacionalne televizije (HTV), kao javnog servisa građana, i komercijalnih televizija kada se radi o uravnoteženoj zastupljenosti žena i muškaraca u informativnim emisijama te obradi i zastupljenosti tema vezanih uz ravnopravnost spolova. U istraživanju je analizirano ukupno 1.426 jedinica/tema.

Rodna analiza medija - 2014.

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova prikupila je 2.873 članka objavljena u tisku i na Internet news portalima (2014.), a koja su bila vezana za područje ravnopravnosti spolova , odnosno osnove diskriminacije sukladno nadležnostima Pravobraniteljice. U odnosu na 2011. kada je Pravobraniteljica posljednji puta radila ovu vrstu istraživanja, došlo je do povećanja broja članaka koji su se odnosili na područja koja Pravobraniteljica prati (62%).

Analiza trendova u medijskom izvještavanju - 2014.

Razlog za postupanje Pravobraniteljice u 2014. bile su objave seksističkih, a često gotovo pornografskih sadržaja na naslovnicama news portala te stereotipno prikazivanje žena i muškaraca temeljem spola u medijskim sadržajima. Uočeni trendovi u medijskom izvještavanju temelje se na konkretnim primjerima od kojih smo naveli samo neke ilustracije radi.

Istraživanje o zastupljenosti žena i muškaraca i tema vezanih uz ravnopravnost spolova u emisijama HTV-a, 2013.

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova provela je istraživanje vezano za zastupljenost žena i muškaraca i tema vezanih uz ravnopravnost spolova. Istraživanjem su obuhvaćene četiri nove emisije koje su na rasporedu jednom tjedno: Fokus, Labirint, Treća runda, Treći element, i dvije „stare“ dnevne emisije: Govornica i Hrvatska uživo. Emisije su odabrane prema najavama o sadržajima i ciljevima pojedinih emisija.  Istraživanje HTV emisija  se provodilo u razdoblju od 16.09.-12.12.2013.

Analiza trendova u medijskom izvještavanju i inicijative Pravobraniteljice - 2013.

Pravobraniteljica je i u 2013. godini analizirala trendove u medijskom izvještavanju o temama vezanima uz (ne)poštivanje načela ravnopravnosti spolova i zakonskih odredbi kojima su regulirana. U 2013. godini temeljem rezultata svojih istraživanja i analiza te uočenih problema u medijskom izvještavanju, Pravobraniteljica je inicirala sastanke sa urednicima/cama raznih medija kao i tijela ovlaštenih za nadzor nad medijima.

Konferencija "Mladi i mediji"

FSOU organizaciji Foruma za slobodu odgoja održana je Konferencija „Mladi u medijima: izazovi i perspektive“ na kojoj su između ostalog predstavljeni rezultati istraživanja „Mladi i mediji“ koje je obuhvatilo 11 zemalja jugoistočne Europe. Istraživanje je nastojalo utvrditi temeljne probleme vezane uz zastupljenost mladih u medijima, njihovu percepciju o medijima, informiranost, sposobnog kritičkog promišljanja i medijsku pismenost. Rezultati istraživanja za RH pokazali su da mladi u Hrvatskoj imaju tehničke vještine potrebne za korištenje medija, posebice interneta, ali da im nedostaje svijest o društvenim problemima i aktivizmu.

Opširnije...

Istraživanje o zastupljenosti stručnjakinja u programima HTV-a, 2012.

U 2012. godini Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova provela je istraživanje o zastupljenosti stručnjakinja u programima HTV-a te razlozima njihovog odaziva, odnosno neodaziva na pozive da sudjeluju u emisijama vezanima uz njihovu ekspertizu. Upućeno je 250 anketnih upitnika. Istraživanje je dio Izvješća o radu pravobraniteljice za ravnopravnost spolova za 2012. godinu.

Istraživanje o zastupljenosti i načinu prikazivanja žena i muškaraca na naslovnicama 9 Internet portala, 2012.

Istraživanje je provedeno na uzorku od 514 naslovnica 9 Internet portala, ukupno 12.241 članka s fotografijom koji su objavljeni u razdoblju od tri mjeseca (03.04.-02.07.2012.).

Rodna analiza TV sadržaja 2008.

rodnaanaliza2008. godine Ured pravobraniteljice za ravnopravnost spolova proveo je Rodnu analizu TV sadržaja. Rezultati su objavljeni u posebnoj publikaciji Ureda pravobraniteljice kao i u Izvješću o radu za 2008. godinu. Publikacija sadrži pregled zakonodavstva RH vezan uz ravnopravnost spolova i medije, europske inicijative i dokumente vezane uz medije i ravnopravnost spolova, rodnu analizu TV spotova emitiranih na HTV1 i RTL televiziji, rodnu analizu televizijskih emisija "Dobro jutro, Hrvatska" (HTV1) i "Svakodnevica" (OTV), te preporuke pravobraniteljice za ravnopravnost spolova.

Publikacija za preuzimanje u pdf  formatu u prilogu.

Attachments:
Download this file (Rodna analiza TV sadržaja.pdf)Rodna analiza TV sadržaja.pdf[ ]290 Kb